+386 40 470 894

Spletna stran kot mora biti

Spletna stran lahko služi vrsti različnih namenov in doseganju raznovrstnih ciljev. Vseeno pa ima večina spletnih strani, ki so danes na spletu nekaj skupnih zahtev, ki odražajo kakovost, ne glede na njen namen.

Varnost

V prvi vrsti mora biti spletna stran odporna na morebitne vdore tretjih oseb v sistem, ki vam lahko naredijo veliko škode vse od kraje kontaktnih podatkov vaših strank, pa do spreminjanja cen in besedil ter izbrisa dela vsebine ali celotne spletne strani. Noben še tako varen sistem ni 100%, kar so tako imenovani hackerji že mnogokrat dokazali. Lahko pa svojo varnost bistveno izboljšate, če je vaš sistem postavljen na sistemu zaprte kode namesto na odprtokodnem sistemu (kot so WordPress, Joomla, osCommerce, …) katerega lahko vsak pozna in se o njihovih šibkih točkah pogovarjajo kar na forumih.

 

Ko govorimo o varnosti je potrebno omeniti tudi varni protokol https, ki poleg tega da pripomore k varnosti vaše spletne strani, pripomore tudi k optimizaciji. Google iskalnik namreč strani s protokolom https uvršča višje kot strani s protokolom http. Več o https protokolu si lahko preberete pod pogosta vprašanja strank.


Spletne trgovine pa tudi druge spletne strani, ki upravljajo z delikatnimi podatki, kot so osebni podatki in podatki o kreditnih karticah, pa za varno poslovanje potrebujejo tudi varnostne certifikate, ki varujejo tako vaše stranke kot tudi vas.

 

Prilagodljiva oz. responsive spletna stran

S porastom aktualnosti prenosnih naprav kot so tablični računalniki in pametni telefoni, se je močno povečala tudi potreba po spletnih straneh, ki prilagajajo svoj prikaz glede na širino ekrana naprave preko katere smo spletno stran obiskali. Na ta način svojim obiskovalcem in strankam omogočimo, da imajo vedno in povsod pregleden dostop do informacij in storitev, katere jim nudimo. Dandanes, ko smo nenehno v gibanju in so mobilni podatki že sestavni del paketov mobilne telefonije, brez prilagodljive oz. responsive spletne strani pravzaprav ne gre več. Stran, ki ni prilagodljiva daje takojšen vtis zastarelosti, ne glede na to kako moderno je sicer zasnovana.

 

Hitro delovanje

Hitro delovanje strani je za vaše obiskovalce zelo pomembno, potrošnik danes nima potrpežljivosti čakati po več sekund, da se stran naloži. Zato je počasno delovanje strani v veliki meri odgovorno za t.i. bounc rate strani – to pomeni da obiskovalec zapusti spletno stran, ne da bi se sploh po njej "sprehodil" in si ogledal vsebino.

Za hitro delovanje naj bo spletna stran brez odvečne kode. Kopičenje nepotrebne odvečne kode je velikokrat stranski produkt preširoko standardiziranih predpripravljenih strani, katerih namen je hitra izdelava po tekočem traku, za čim manjši vložek in čim večji dobiček. Pri tako postavljenih spletnih straneh je praktično nemogoče kasnejše dodajanje in spreminjanje elementov in funkcionalnosti, ali pa so ti zelo zamudni in s tem povezani z nesorazmerno visokimi stroški.
Korak dalje glede hitrosti nalaganja in delovanja strani lahko storite z minimizirano kodo, več si lahko preberete pod pogosta vprašanja strank.

 

V samem konceptu imajo standardizirane spletne strani sicer kar nekaj prednosti. Postavljene so hitro, vnaprej lahko vidite, kaj bo spletna stran vsebovala in kako bo delovala, cena pa je zaradi hitre postavitve precej nižja, kar je za naročnika vedno dobrodošlo. Vendar taka stran vseeno ne sme biti postavljena po sitemu en model ustreza vsem, saj gre tak princip vedno na račun kakovosti.

Na strani naj se uporabljajo le relevantni elementi in knjižnice. Nalaganje celotnega Bootstrapa-a ali celotnega jQuery-a v večini primerov ni smiselno in le znatno upočasni celoten sistem. V večini primerov lahko enake učinke in funkcije dosežete z uporabo le relevantnih elementov in ukazov. Na ta način bo vaša spletna stran delovala precej hitreje in brez motenj zaradi morebitni nasprotujočih si ukazov. Bootstrap ni enako responsive oz. prilagodljiva spletna stran, čeprav se danes velikokrat napačno uporabljata že kot sinonim. Več o tem kaj je Bootstrap si lahko preberete pod pogosta vprašanja strank.

 

Veliko pa lahko tudi sami pripomorete k hitrejšemu delovanju svoje spletne strani, tako da poskrbite, da so vse slike na strani optimizirane. To pomeni da je velikost naložene slike čim manjša, do te mere da še ne izgubi na vizualni kvaliteti.

 

"On site" optimizacija

Po vsej verjetnosti ste že slišali za SEO (search engine optimization). Danes se ta kratica uporablja že kot sinonim za optimizacijo, ki se izvaja zunaj ciljne spletne strani, z objavljanjem povezav na forumih, googlovimi oglasi itd. Optimizacija spletne strani je danes v tekmi za prva mesta v iskalnikih brez dvoma izrednega pomena, vendar tako kot pri veliko stvareh, se tudi kvalitetna optimizacija strani začne doma – na sami spletni strani.

Optimizacija na sami spletni strani bistveno pripomore k pozicioniranju organskega iskanja v iskalnikih, o katerem si več lahko preberete pod pogosta vprašanja strank.

Nekaj točk notranjega optimiziranja strani:

  • slike so optimalno poimenovane, glede na to kaj prikazujejo
  • slike imajo alternativni tekst – ki opisuje slike, ki se uporabljajo na vaši spletni strani (govorimo o tekstu, ki ga vidite izpisanega v okvirju slike, ko se ta dlje časa nalaga ali se sploh ne naloži)
  • naslovi in podnaslovi na strani so dosledno določeni s t.i. headerji (H1, H2, H3, …)
  • pravilno oblikovano besedilo – smiselna uporaba krepkega, ležečega in podčrtanega teksta
  • skrbno zasnovano vsebinsko besedilo – vsebina je kralj

Ključne besede se smatrajo kot temelj optimizacije spletnih strani. Vendar pa se poskusite izogniti pretiranemu vključevanju ključnih besed v vsebino, ki nato izpade prisiljeno. Taka uporaba ključnih besed vam ne bo pomagala pri optimizaciji spletne strani in ko bodo spletni pajki (programčki spletnih iskalnikov, ki raziskujejo vašo stran) ugotovili, da ste želeli na silo uporabiti ključne besede, vam bodo spletni iskalniki znižali uvrstitev, lahko pa vas tudi popolnoma izbrišejo iz svojih indeksov. Zato namesto da za vsako ceno tlačite ključne besede v besedila, se raje osredotočite na to, da so vaša besedila informativna, slike pa poimenujte glede na to kar predstavljajo. Pravilo, ki vedno velja je `Če je dobro za bralca, je dobro za Google`.

Velika napaka, ki se vam lahko hitro maščuje, je tudi ubiranje bližnjic in kopiranje vsebine z drugih strani. Neverjetno, ampak tudi to Google in ostali iskalniki zaznajo. Še več, zaznajo tudi katera vsebina je originalna in katera je kopija. Plagiatorstvo je grda navada in lahko tudi kazniva. Zato napišite informativni sestavek, ki bo privabil vaše bralce. V nasprotnem primeru ne boste naredili ničesar, glede optimizacije, le izpostavite se potencialni kazni za krajo avtorskih pravic.

 

Prilagojena na dejavnost

Vaša spletna stran je elektronska ekvivalenca fizične poslovalnice. In tako kot izgled prostorov banke ni primeren za otroško trgovino in izgled avtosalona ni primeren za wellness salon, tako je tudi pri spletnih straneh različnih dejavnosti. Na prvi pogled samoumevno, vendar bili bi presenečeni koliko ljudi slepo sledi najnovejšim in najbolj razširjenim trendom, brez da bi sploh pomislili, kako bi te obrnili in uporabili, na način ki bo njim v korist.

Seveda že veliko naredimo z izbiro primernih barv, ni pa to vse. V ozir je potrebno vzeti tudi, v kakšnem psihičnem stanju so navadno stranke, ko obiščejo vašo spletno stran in v kakšnem psihičnem stanju bodo raje kupile vaš produkt ali storitev.

Če je vaša dejavnost na primer odvetništvo ali računovodstvo, je velika verjetnost da obiskovalec vaše strani potrebuje pomoč za zadevo ki mu je v osnovi neprijetna in ga spravlja v stres. Torej imate veliko večjo možnost, da bo stranka storitev naročila pri vas, če ji je vaša stran vzbudila občutek umirjene varnosti, visoki nivo strokovnosti in zaupanja.

Nasprotni učinek pa želite doseči če se ukvarjate s športno, fitnes ali drugo aktivno fizično dejavnostjo. Vaša stran bo imela večjo možnost za uspeh, če bo obiskovalcem dajala vtis dinamike, zabave in akcije.

Željeni vtis dosežemo s kombinacijo in količino barv, načinom in količino premikajočih se elementov, ostrino/mehkobo linij, velikostjo in agresivnostjo/umirjenostjo posameznih elementov, gostoto informacij, velikostjo in fontom pisave …

Zato vam svetujemo, da ko se odločate za postavitev spletne strani ne iščete navdiha in idej na straneh, ki nimajo ničesar skupnega z vašo dejavnostjo. Apple spletna stran vam ne bo v pomoč, če se ukvarjate z raftingom.

 

Pregledna ter enostavna in prijazna za uporabnike

Pazite se pasti, estetsko dovršene spletne strani, ki je primerna za razstavno galerijo, če se obiskovalci na njej ne znajdejo. Tako kot s prepočasno delujočo stranjo, tudi s konfuzno spletno stranjo obiskovalci nimajo potrpljenja in odidejo še preden, so se lahko seznanili z odlično ponudbo, ki ste jim jo pripravili.

Že na vstopni strani mora biti jasno razvidno, kaj je vaša dejavnost in kaj potencialni stranki nudite. V glavnem meniju morajo biti podstrani jasno poimenovane, da stranka točno ve, kakšne informacije lahko pričakuje na vsaki od njih. Če se le da, se izogibajte menijem s preveč podnivoji. To pri bolj obsežnih trgovinah ni vedno mogoče.

Določene elemente stranke pričakujejo na določenih mestih (meni zgoraj in/ali levo, logo zgoraj levo ali na sredini, kontaktni podatki v nogi in/ali glavi, filtri in arhivi desno, …). Če teh glavnih elementov obiskovalec ne najde na pričakovanem mestu, je zelo majhna verjetnost, da jih bo iskal. Brez skrbi kljub temu je še obilo prostora za izraz individualnosti in kreativne inovativnosti vašega podjetja. Le ne pretiravajte. Ne pozabite, tudi od preveč dobrega vam je lahko slabo.

Ne pozabite, kam želite usmeriti pozornost obiskovalca, ne jemljite jim fokusa s preveč premikajočih elementov, ki nimajo nobenega posebnega pomena, le da odvračajo pozornost od bistva. Pregledna in prijazna spletna stran za uporabnike je tista, ki je zasnovana tako, da obiskovalca ves čas usmerja k bistvu oziroma namenu strani ter ga na koncu pripelje do povpraševanja, nakupa ali druge željene akcije.

 

Prodajna in klic po akciji

Ko ste obiskovalcu strani kvalitetno predstavili, kaj mu ponujate, je čas da obiskovalca spremenite v stranko. To storite s strateško postavljenimi gumbi ali obrazci, ki vzpodbujajo potencialno stranko, da sedaj ona na preprost način naredi naslednji korak in stopi v kontakt z vami. Ne pustite, da je šlo vse vaše delo v nič samo zato ker se stranka že ohladi med iskanjem vašega kontakta. Primite stranko za roko in jo nežno pripeljite do pozitivno aktivnega zaključka.

Gumbi, ki kličejo po akciji (v košarico, povpraševanje, pošljite mi brezplačni tester …) naj bodo zasnovani tako, da izstopajo in jih potencialna stranka zagotovo opazi. Izogibajte pa se agresivnih animacij ali močnega utripanja, saj lahko sprožijo podzavestno asociacijo na razne prevare po spletu in tako odvrnejo potencialno stranko od klika.

Na kaj bodite pozorni ko se odločate za postavitev ali prenovo spletne strani

Ko se danes odločite postaviti ali prenoviti svojo spletno stran, se običajno najprej soočite s poplavo strani ponudnikov in na koncu navadno pridete do zaključka, da ste si po vsem tem še manj na jasnem, kot preden ste začeli. Kako torej ločiti zrnje od plevela?
  • Ali imate po pogovoru z izvajalcem občutek, da vam je bila celotna zadeva razumljivo predstavljena ali ste samo še bolj zbegani od poplave podatkov in strokovnih izrazov, ki jih ne razumete.
  • Ali po pogovoru z izvajalcem veste koliko vas bo vse skupaj okvirno stalo. Pazite na skrite stroške. Zahtevajte pisno končno specifikacijo kaj vse bo projekt obsegal in dokončno ceno. Izogibajte se izvajalcev, ki določijo le okvirno ceno, saj ta lahko kaj hitro naraste na svoj večkratnik.

  • Kolikokrat ste slišali odgovor: "Veste to se pa ne da." Ali se res ne da, ali samo ne znajo, ker zgolj postavljajo prednastavljene sisteme, katerih v celoti še sami ne razumejo? Pozanimajte se še drugje.

  • Ali se je projekt oblikoval po vaših željah in potrebah, ali so standardizirani okvirji narekovali, kakšna bo lahko vaša vsebina.

Pogosta vprašanja strank

Za vas smo vnaprej odgovorili na nekaj osnovnih in tudi nekaj bolj specifičnih vprašanj, ki nam jih pogosto zastavijo naše stranke. Seveda pa vam bomo z veseljem odgovorili na kakršnokoli vaše vprašanje.

Telefon: 040 470 894     Email: info@hardcode.si     Kontaktni obrazec

 

To bo moja prva spletna stran. Kaj vse potrebujem?

  • domena
  • strežnik
  • CGP (celostna grafična podoba)
  • design spletne strani
  • postavitev spletne strani
  • morebitno povezovanje na druge sisteme, kot so (Vasco, GLS, …)
  • podpora in vzdrževanje (ni obvezno vendar pripomore k ohranjanju aktualnosti spletne strani)

 

Koliko časa bo vse skupaj trajalo?

  • odvisno od obsežnosti projekta
  • povprečno za predstavitveno stran 1-2 tedna
  • povprečno za spletno trgovino 1-2 meseca

 

Kaj je "organsko iskanje"?

  • vsi rezultati v iskalniku, ki niso plačljivi
  • statistika kaže, da kar 70 % ljudi raje klikne na rezultat organskega iskanja, kot plačane povezave
  • vse večja je uporaba programov, ki blokirajo oglase, kamor spadajo tudi plačljive povezave v iskalnikih, ki imajo pred povezavo napis "Ad". Ti uporabniki teh povezav sploh ne vidijo med svojimi rezultati iskanja.
  • Prednost – ni plačljivo
  • Slabost – potrebna je primerno oblikovana vsebina na strani t.i. "on site" optimizacija (več si lahko preberete pod Spletna Stran kot mora biti) ni čez noč ampak zahteva svoj čas

 

Kaj je minimizirana koda?

Minimizirana koda je koda, kateri so bili odstranjeni vsi nepomembni znaki, kot so presledki, nove vrstice, komentarji,…, ne da bi se spremenila funkcionalnost kode. To največkrat uporabljamo pri skriptnem jeziku JavaScript ter pri CSS-ju, ker na ta način omogočimo minimalen prenos podatkov iz spletne strani. To pa pomeni hitrejše nalaganje in hitrejše delovanje.

 

Kaj je Bootstrap?

  • ni sinonim za responsive stran
  • knjižnica elementov, ki poenostavijo izdelavo responsive strani
  • vebuje veliko balasta, ki upočasni delovanje spletne strani
  • večina strani uporablja le majhen odstotek elementov oziroma ukazov, ki jih vsebuje Bootstrap. Ti v pravilno zapisani kodi zasedajo manj kot 5 KB, celoten Bootstrap pa zaseda kar 1MB podatkov, katerih večina ni relevantnih za dotično spletno stran.
  • lahko pride do določenih izključevalnih ukazov, zaradi katerih stran ne deluje, kot bi idealno morala, napake pa je v tako obsežni predpripravljeni kodi težko identificirati in odpraviti.

 

Kaj je HTTPS?

Https je protokol za varno komunikacijo preko spleta. Motivacija https protokola je overjanje obiskane spletne strani ter varovanje zasebnosti in integritete izmenjanih podatkov.

Kaj je Wordpress?

WordPress je spletno odprtokodno orodje za izdelavo spletne strani, ki je narejeno v programskem jeziku PHP. Če uporabimo malo manj strokovni jezik, to je spletni program, ki vam omogoča, da si lahko enostavno postavite svojo spletno stran oziroma blog.

Kaj je jQuery?

Velikokrat se pojavlja izraz jQuery kot programski jezik za spletne strani. To seveda ni res. jQuery je samo knjižnica, ki je narejena za lažjo in bolj učinkovito uporabo skriptnega jezika JavaScript. Glavna ideja za jQuery-om je »napiši manj, naredi več«, kar pomeni da lahko z eno vrstico kode z jQuery knjižnico naredimo enako kot z večimi vrsticami kode naredili v JavaScript-u.

Kontaktirajte nas


Pošlji