29 Jul 2021

Prispevek

Internet

Brezplačno oglaševanje prek socialnih omrežij

Brezplačno oglaševanje prek socialnih omrežij

Morda ste ob prebranem naslovu prispevka najprej instinktivno pomislili na to, da brezplačno oglaševanje ne obstaja. Kot nas uči tudi kultura potrošništva, ki ji pripadamo, in pravi, da moraš nekaj dati, če želiš kaj prejeti. Enako velja tudi za oglaševanje, a ni nujno, da je tisto, kar dajemo, vedno tudi denar.

Če se sprašujete, kaj imamo v mislih, potem vam povemo, da kar nekaj načinov brezplačnega oglaševanja zagotovo obstaja. A le ob predpogoju, da boste vanj vložili nekaj svojega dela, kreativnosti in znanja. Ste pripravljeni? No, pa poglejmo, kako danes brezplačno oglaševati na spletu.

Socialna omrežja

Teh je seveda kar precej, a bomo omenili zgolj nekaj tistih, ki so med nami prisotna najpogosteje. Facebook, Instagram in TikTok. Res je, oglaševanje na teh socialnih platformah je plačljivo, a to ne pomeni, da ne morete oglaševati tudi zastonj. Potrebno bo le nekaj dela in vaše kreativnosti, pa se bo kepica snega pričela valiti in povečevati.

Za Facebook danes velja, da gre za socialno omrežje, na katerem boste najlažje dosegli osebe, stare med 34 in 45 let. Zgodilo se je, da smo tisti nekoliko starejši preplavili to omrežje, zaradi česar ga je v veliki večini mladina zapustila. Dogajalo se je tudi, da so starši odpirali račune zgolj zato, da so lahko sledili dejavnostim svojih otrok, a potem …

1. Facebook je še vedno #1

FacebookFacebook je zelo priljubljeno socialno omrežje, kjer brezplačno odpremo osebni profil ali pa stran za svoje podjetje. Če je v nas nekaj malega kreativnosti, ta profil oziroma stran tudi primerno uredimo in ga naredimo privlačnega za našo ciljno publiko. Kdo spada vanjo, pa je potrebno dognati že precej prej.

Naslednja naloga je, da s svojega osebnega profila povabimo na poslovno stran vse svoje prijatelje in upamo, da bo kdo povabil naprej tudi svoje. Seveda lahko kakšnih 10 posebej prosimo, da to storijo, in kot bi mignili bo na Facebook strani nekaj sto, če ne že tisoč sledilcev.

Tako, teren za brezplačno oglaševanje je pripravljen, potrudite se le še redno objavljati zanimive vsebine, ki jih bodo vaši sledilci radi všečkali in jih delili, da jih bo videlo še več ljudi. Seveda pa boste vmes »pritisnili« tudi kakšno objavo svoje storitve.

2. Instagram za nekoliko mlajšo generacijo

InstagramInstagram velja za pribežališče mlajše populacije, ki so ušli s Facebooka. Večinoma boste tam uspešni, če boste želeli nagovarjati mladino in druge vse tja do 35. leta. Posebnost Instagrama je, da za razliko od Facebooka v objave ne morete vnesti klikabilne povezave na svojo spletno stran. Ta se lahko namreč nahaja zgolj na profilni strani v opisu.

Instagram je omrežje lepih fotografij, s katerimi morate pritegniti svoje sledilce. Najbolje pa se v namene promocije izkažejo tako imenovane »story« objave oziroma zgodbe. To so časovno omejene objave, v katere lahko umestite še marsikaj, kot na primer kviz vprašanje, kodo s popustom za nakup, glasovanje in podobno.

3. Vse pomembnejši postaja TikTok

TikTokTikTok je zadnji v vrsti sila popularnih omrežij, ki je na sceni sicer že vse od leta 2016. Gre za platformo, na kateri se objavljajo kratki video posnetki, ki so praviloma sila viralni in dosegajo veliko število ogledov. Če ste dobri na tem področju, lahko zelo hitro pridobite ogromno sledilcev oziroma bazo, kateri boste brezplačno oglaševali preko svojih objav.

Je pa omenjeno omrežje znano kot platforma za mladino, čeprav se tudi tu pojavlja vse več nekoliko starejših uporabnikov. Dobro polovico uporabnikov tvorijo mlajši od 34 let, preostanek pa stari med 16 in 24 let.

Ste pripravljeni na brezplačno oglaševanje, v katerega boste morali vložiti nekaj svojega časa in truda?

V branje priporočamo ...